Globális márka lehet a Lincolnból?

2007.11.16. 15:20

Úgy néz ki, a Ford a Cadillac és a Lexus példáját követi, és Észak-Amerikán kívül is megjelenik a Lincoln márkanévvel.

Ez az ötlet eddig fel sem merült, hiszen a Ford nemzetközi luxusmárkáinak szerepét három brit márka, az Aston Martin, a Jaguar és a Land Rover töltötte be, házon belüli versenyt pedig nem akart az amerikai óriásvállalat. Most azonban, miután megszabadultak az Aston Martintól, és a Jaguar-Land Rover páros eladása is küszöbön áll, a Ford komoly luxusmárka nélkül maradt. A Volvo ugyan erős szereplője a prémium szegmensnek, de annak inkább az alsó felében versenyez, így bőven maradna hely a Lincoln számára is.

A Ford olyan piacokon tervezi bevetni a Lincolnt, ahol az amerikai stílusú luxusmodellek egyébként is népszerűek, így a Közel-Keleten, Kínában és Oroszországban. Európába azonban aligha jut el a márka, mivel az öreg kontinensen nemigen lehet labdába rúgni az Audi, a BMW és a Mercedes csúcsmodelljei mellett, ahogy azt a Cadillac példája is jól mutatja.