Golf Variant RaVe 270: álcázott hangorkán

2007.12.03. 11:40

Az Esseni Motor Show Európa legnagyobb tuningkiállítása, ahol a Volkswagen egy gyári tanulmányautót is bemutatott. A RaVe 270 jelzésű tanulmány a Golf Variant alapjaira épül, amelyről aligha jutna eszünkbe a féktelen száguldozás. A békés családi szállítóeszközből mégis megpróbáltak brutális tuningverdát faragni.


Galéria - kattintson a képre

A Variant orrába a GTI kétliteres turbómotorjának 270 lóerős változata került, amely mind a négy kereket hajtja a dupla kuplungos DSG váltón és a 4Motion fantázianevű Haldex kuplungos erőátviteli rendszeren keresztül. Így a RaVe 5,8 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s sebességet, 200-ra 20,8 másodperc alatt gyorsulhat, a végsebessége pedig csak az elektronikus korlátozás miatt nem nagyobb 250 km/h-nál. Ugyanakkor a TFSI motor megfelelő stílusban vezetve egész takarékos is lehet, a gyáriak szerint akár 9,1 liter benzinnel is beérheti 100 kilométeren, vegyes ciklusban.

Az erőteljesebb hajtáslánchoz persze komolyabb futómű és fékrendszer jár. Az autót rövidebb és merevebb rugókra ültették, így a hasmagassága 20 mm-rel lett kevesebb. A kerekeket is lecserélték: az autó 19 hüvelykes alufelni-garnitúrát kapott, minimális oldalfal-magasságú gumiabroncsokkal. Az óriási felnik azonban nem csak a látvány kedvéért kerültek az autóra, hiszen kisebb keréktárcsák alatt aligha fértek volna el a 18 hüvelykes Brembo féktárcsák.


Galéria - kattintson a képre

Mindez persze még nem lenne elég a tuningcsodákért Essenbe látogatók meggyőzésére, ezzel a Volkswagen tervezői is tisztában voltak. Ezért került az autóba egy 1400 wattos hi-fi rendszer, a csomagtartóban három mélynyomóval. A padlóba épített hatalmas hagszórók közül az egyik 880 wattos, a másik kettő pedig 250 wattos, de ezeken kívül további tíz kisebb hangszóró dönti az RNS510-es jelzésű, navigációs rendszerrel kombinált gyári fejegységből származó zenét az utasokra. Az erősítőket takaró tükörfényesre krómozott burkolatok, és az ötödik ajtóból kihajtható két LCD kijező már csak hab a tortán.

A RaVe 270-esből mégis hiányzik az ilyen hangoskodó tuningcsodák legfontosabb alkotóeleme, a sokszor már ízléstelenségbe hajló gátlástalan hatásvadászat. Az egyszínű kék fényezés, a nagy kerekek, a négy hátsó kipufogóvég és az apró tetőspoiler, de még a gyári méret többszörösére növesztett első légbeömlők sem elegendőek. A gyári tanulmány túl visszafogott, külsőre még mindig csak egy egyszerű családi kombinak tűnik, és egy ilyennel képtelenség csajokat felszedni a diszkó előtt.