Karbon féktárcsákat kap az összes Ferrari

2007.12.06. 11:14

2008-tól az összes maranellói sportkocsi karbon-kerámia féktárcsákat kap. A versenypályáról származó megoldással már eddig is találkozhattunk néhány drágább modellváltozatban. Más gyártók - például a Mercedes és a Porsche - is kínálnak ilyen fékeket legdrágább sportkocsijaihoz, de a Ferrari lesz az első, amely a teljes választékát kerámia fékekkel szereli fel.

A kerámia féktárcsákat eredetileg a Formula-1-ben kezdték alkalmazni évtizedekkel ezelőtt, és hamar elterjedtek más autósport-szakágakban is, de az utcai alkalmazáshoz sokáig túl drágának számított, így csak az ezredforduló környékén jutott el a szériagyártású sportkocsikba. A megoldás elvben egyértelműen jobb, mint a hagyományos acél féktárcsák alkalmazása: a karbon-kerámia tárcsák kopásállóbbak, kevésbé hajlamosak a túlmelegedés miatti fékhatás-csökkenésre, és az ilyen fékrendszer jobban is adagolható. A legnagyobb előnye azonban a kisebb tömeg: összességében vagy 15 kilogrammal könnyebb, mint az acéltárcsás fékrendszer, így a futómű rugózatlan tömege is csökkenthető vele, ami jobb úttartást eredményez.

A kerámia tárcsák egyetlen jelentős hátránya az ár. Még mindig a többszörösébe kerülnek, mint azonos méretű acél megfelelőik, bár a Ferrari-vásárlók aligha foglalkoznak majd a néhány ezer euró felárral.