Aston Martin Vantage V12-es motorral

2007.12.12. 14:44

A magánkézbe került Aston Martinnál nem állt meg a munka, igaz, egyelőre elsősorban a meglevő alkatrészeket variálják. Most épp a legkisebb modelljükbe szerelték be a legerősebb motorjukat.


Galéria - kattintson a képre

Az eredmény a V12 Vantage RS nevet kapta, és egyelőre csak tanulmányautó, bár nyilván akadnának vásárlók bőven, akik szívesen fizetnének érte egy kisebb vagyont. A V8 Vantage karosszériájába a DBRS9 versenyautó hajtáslánca került. A hatliteres, 600 lóerős tizenkét hengeres motor igazi különlegesség, száraz karteres kenéssel, ultrakönnyű és kovácsolt dugattyúkkal, bár a fejlesztésénél nem volt szempont a károsanyag-kibocsátási normák betartása, így egyelőre aligha alkalmas utcai modellekbe való beépítésre.


Galéria - kattintson a képre

A motor emellett a méretéhez képest meglehetősen könnyű, és a karosszéria tömegén is igyekeztek spórolni a tervezők, így a V12 Vantage csupán 1,6 tonnát nyom, hasonlóan nyolchengeres testvéreihez. A végeredmény letaglózó: a sportkupé 100 km/h-ra 4, 160-ra 8,5 másodperc alatt gyorsulhat. Ilyen dinamika mellett persze nem lettek volna elegendőek a V8-as fékei, így jóval nagyobb teljesítményű, kerámia tárcsás fékrendszert építettek a tanulmányba. Emellett a stabilitás növelése érdekében egy nagyobb sebességnél automatikusan kiemelkedő hátsó légterelőt is kapott az autó.


Galéria - kattintson a képre

A V12 Vantage szériagyártásáról egyelőre nem született meg a végleges döntés. Ulrich Bez, a cég vezetője azt mondta, ha elegendő érdeklődés mutatkozik, akkor elképzelhető, hogy készítenek az autóból egy kisebb sorozatot a közeljövőben. Emellett azonban ara is utalt, hogy egy ilyen sportkocsi valószínűleg sokkal drágább lesz, mint bármelyik, ma kapható Aston Martin.

Egyelőre úgy néz ki, hogy a brit sportkocsigyártó új tulajdonosainak kezében sem áll meg a fejlődésben, és erre nem a V12 Vantage az egyetlen bizonyíték. A napokban új tervezőközpontot nyitottak, és úgy vélik, mindenük megvan hozzá, hogy külső segítség nélkül is boldoguljanak. "Van saját autó- és motorgyártó üzemünk, korszerű sportkocsi-platformunk, és képesek vagyunk új típusok kifejlesztésére, így minden adott, hogy az Aston Martin legyen a világ legsikeresebb független luxus-sportkocsikat gyártó vállalkozása" - mondta Bez, és a V12 Vantage a bizonyíték, hogy komolyan beszélt.