Biztonsági fejlesztések a Volvótól

2007.12.17. 13:13

A Volvo bejelentette, hogy újfajta biztonsági megoldásokat tesztel az automatikus fékezés, kormányzás és a járművek közti kommunikáció témaköreiben. A Volvo által próbaüzemre bocsátott automata fékrendszer eggyel magasabb szintre emeli a svédek jelenlegi ütközéselkerülő rendszerét: radarjelek segítségével az autó környezetében levő gyalogosokat és akadályokat is figyelik, és vész esetén vörös fénnyel és hangjelzéssel figyelmeztetik a sofőrt. Ha a rendszer különösen veszélyesnek ítéli a szituációt, bekapcsolja a pánikfék funkciót, amely a vezető késői reakciója esetén automatikusan aktiválja a fékrendszert, és akár 25 km/h-val is csökkenti az autó sebességét.
Az AutoSteering funkció a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer továbbfejlesztett változata. A szembejövő forgalmat is jeladók figyelik, és ha az autó elhagyja a helyes sávot, az elektronika automatikusan visszakormányozza a helyére. A Volvo jelenleg azt vizsgálja, hogy mekkora mértékű beavatkozás megfelelő a biztonságos működéshez a kormányelfordítás szögén, és hogy milyen sebességtartományban tud jól működni az alkalmazás.
A harmadik tétel az autók egymás közti kommunikációja. A Volvo, a GM V2V megoldásához hasonlóan kifejlesztett egy megoldást, mely lehetővé teszi, hogy az elöl haladó autó figyelmeztesse a mögötte levőt az úton található akadályokra vagy esetleges vészfékezésre. A Volvo most egy közös platformot keres a többi gyártóval, annak érdekében, hogy különböző márkájú modellek is kapcsolatot teremthessenek egymással.