Hyundai: 20% növekedés 2008-ra?

2008.01.03. 14:33

Hurráoptimista célt tűzött ki maga elé a koreai autógyártó az idei évre. Ötödével szeretnék túlszárnyalni tavalyi eladásaikat, annak ellenére, hogy a legnagyobb autópiacokon jelentős a túlkínálat, így minden vásárlóért öldöklő küzdelem folyik.

A tervek szerint a Hyundai márka a tavalyi 2,6 helyett 3,1 millió autót kéne eladjon, míg a Kiától még komolyabb arányú növekedést várnak: 1,37 millió helyett 1,7 millió kellene fogyjon a csoport kisebbik márkájának autóiból, ami 24%-os többletnek felelne meg. A Hyundai minden nagyobb exportpiacán, így Európában, Kínában és Észak-Amerikában is hasonló ütemű javulásra számít, igaz, mindenütt más-más okból. Európában a helyi gyártás beindításától, Ázsiában az új Hyundai kisautó bemutatásától, Észak-Amerikában pedig a növekvő olajártól, és így a takarékos modellek iránti kereslet növekedésétől remélnek kiugróan jó eredményeket.

Sajnos az eltúlzott elvárásoknak így sem valószínű, hogy megfelelne a Hyundai és a Kia, viszont így könnyen kudarccá válhat a siker. Manapság 5-10%-os eladásnövelés nagyon szép eredménynek számít, és ennél többre reálisan nem is számíthat senki, a 20%-hoz képest viszont nyomorúságosan kevésnek tűnik majd.