Európán kívül keres új piacokat a Seat

2008.01.05. 09:53

A VW spanyol márkája évek óta veszteséges, és úgy néz ki, ezen csak úgy tudnak változtatni, ha terjeszkednek.

A Seat Európán kívül eddig teljesen ismeretlen volt, de Erich Schmidt, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy hamarosan más régiókban is megkezdik a Seat modellek piaci bevezetését. Példaképpen Dél-Amerikát említette, de úgy tudjuk, hasonló lépéseket terveznek Ázsia egyes nagyobb piacain is. Ahhoz, hogy a márka versenyképes legyen, Schmidt szerint mindenképp meg kell szervezni a helyi gyártást is, de szerencsére a Seatok előállítása az egységes padlólemezeknek köszönhetően a Volkswagen számos külföldi üzemében igen kis befektetéssel beindítható.

A VW-csoport azt szeretné elérni, hogy a Seat a jelenlegi 445 ezer helyett legalább évi 800 ezer autót értékesíthessen 2018-ban.