A Toyota hazai pályán is veri a Fordot

2008.01.06. 13:19

A japán gyáróriás 2007-ben már az Egyesült Államokban is a második helyre lépett az autóeladások tekintetében.

A világ legnagyobb egységes autópiacán egyelőre még a General Motors vezet. Tavaly 3,82 millió autót adott el, de a második helyen már a Toyotát találjuk 2,62 millió eladott járművel. A Ford 2,5 millió személyautót és könnyű teherautót értékesített, így már csak a harmadik a sorban, míg a Chrysler 2,07 millió eladott járművel a negyedik. A tavalyi eladási számokon egyértelműen látszik, hogy a detroiti nagy hármas válsága még korántsem múlt el. A GM és a Chrysler 3,1%-ot veszített piaci részesedéséből, a Ford pedig továbbra is megállíthatatlanul csúszik le a lejtőn, 2007-ben 12,1%-kal kevesebb autót adtak el, mint egy évvel korábban. Ehhez képest a Toyota 3,1%-os növekedést produkált.

A japán és az amerikai gyártók összesített gyártási statisztikáiból még jobban látható, hogy ha Detroitban nem tesznek valamit, akkor rövidesen több japán autót vesznek az amerikai vásárlók, mint hazai terméket. A három amerikai óriás összesen 8,4 millió járművön adott túl tavaly, ami 7,3%-os visszaesésnek felel meg, míg a japán márkák együttesen 6,73 millió eladott autóval állnak a második helyen, átlagosan 3,3%-os növekedést produkálva.