Párhuzamos hibrid hajtás a Porsche Panamerába

2008.01.07. 12:45

Még bő egy év kell, hogy a négyajtós sportkocsija hivatalosan is bemutatkozzon, de a Porsche már most megmutatja, hogy milyen felépítésű hibrid hajtásláncot fejleszt hozzá.

A gyáriak vázlatán vörössel kiemelve látszik a rendszer két fő eleme, a hátsó tengely mögé épített akkumulátorcsomag, valamint a motor és a váltó közé illeszkedő mechanikai egység. Ez utóbbi gondoskodik a villanymotor, a belsőégésű motor és a hajtáslánc többi eleme közti kapcsolatokért. A Porsche rendszere párhuzamos működésű, azaz az autót hajthatja csak a villanymotor, csak a belsőégésű motor, vagy a kettő együtt. Mindez állítólag lehetővé teszi, hogy a Panamera akár 9 liter/100 km alatti átlagfogyasztással működjön. Számszerű adatokat egyelőre nem közöltek, de a képen megfigyelhető, hogy a benzinmotort hat szívócső táplálja, azaz valószínű, hogy a Panamera hibrid változatához, akárcsak a leggyengébb Cayenne változatokhoz, a Volkswagen szállít majd előre, hosszirányban beépíthető hathengeres motorokat.

A Panamera jelenlegi ismereteink szerint 2009-ben kerül gyártásba, de a hibrid változatot csak a benzinesek után, 2010-ben vagy 2011-ben kezdik el forgalmazni.