A londoni Autosport International kiállításon láthatja először a közönség az új, szuperkönnyű kétülésest, amely alaposan befűthet a Lotus Elise-nek.
Nem csupán véletlen, ha valakinek ismerős az autó formaterve: jelenleg az MMI birtokolja az egykori Strathcarron sportkocsigyár maradékát, és a fejlesztéskor is a motorkerékpár-motoros SC-5A modellből indultak ki, amely 2001-ben a brit forgalomba helyezési szabályok megváltozása miatt bukott meg . A középmotoros roadster vázszerkezete eredetileg még a Reynardtól származik, de később Ray Mallock csapata fejlesztette tovább, és állítólag a legmerevebbek közé tartozik a kategóriájában. Ehhez a vázhoz párosították a Roush által tuningolt kétliteres, négyhengeres Ford motort, amely alapkivitelben 150 lóerős, de később lesz egy komolyabb, 225 lovas változata is, amely 5 másodpercen belül gyorsíthatja az Avocetet 100 km/h-ra. A többi alkatrész nagy része is a Ford alkatrész-raktáraiból származik, így az egzotikus sportkocsi szervizelése sem kíván emberfeletti anyagi erőfeszítéseket.
A Lotus Elise egyetlen szerencséje, hogy egyelőre nincsenek meg a nagy mennyiségű gyártás feltételei: 2008 során csupán ötven példányt tudnak elkészíteni belőle, de azt ígérik, ha az igények megfelelően alakulnak, később jelentősen emelkedhet az egy év alatt előállítható autók száma.