Chrysler ecoVoyager: utazás a jövőbe?

2008.01.15. 11:18

A Dodge és a Jeep mellett a Chrysler is készített egy futurisztikus tanulmányt a Detroit Motor Show-ra.


Galéria - kattintson a képre

Az ecoVoyagerben is felhasználták ugyanazt a 268 lóerős villanymotort, amely két testvérét hajtja, de ezzel vége is az egyezéseknek. A Chrysler tanulmányában ugyanis üzemanyagcella hosszabbítja meg a hatótávolságot, amely tisztán elektromos üzemben legfeljebb 65 kilométer volna. A hidrogént villanyárammá és vízzé alakító eszköz révén azonban bő 480 kilométer is megtehető az autóval, miközben az csak némi párát ereszt a levegőbe.


Galéria - kattintson a képre

A villanymotor nem foglal sok helyet, az akkumulátorokat, az üzemanyagcellát és a hidrogéntartályt pedig viszonylag szabadon el lehet helyezni bárhol, így minden a padlóba kerülhetett, rengeteg teret hagyva a formatervezőknek. Így lehetséges, hogy az ecoVoyager utas- és csomagtere majdnem az autó teljes hosszát elfoglalja. Így a típus egész rövid, belül mégis tágas. Az oldalajtók egymástól távolodva nyílnak, akár derékszögben is, és nincsen B oszlop sem, így oldalanként egy-egy hatalmas nyílás szolgál az utastér megközelítésére. Ráadásul hátul még egy meglehetősen tágas, sík padlós csomagtartónak is maradt hely.


Galéria - kattintson a képre

A belső tér egyszerű, mégis sokat nyújt. Az ülések masszíroznak, a tető megfelelő pontjaiba épített hangszórók révén mindenki a saját zenéjét hallgathatja a másik zavarása vagy kényelmetlen fülhallgató-viselés nélkül, a frissítő italokat pedig egy hűtő-, illetve melegentartó dobozban tárolhatják az utasok. A Chrysler a tökéletes utazóautó prototípusának szánja az ecoVoyagert, amely nyugtatóan egyszerű és szerény, mégis igen kényelmes környezetet biztosít.

Egyedül a formaterv aggasztó egy picit: megint előkerült a bogárhátú forma, amely a Crossfire típuson egyszer már megbukott, sőt, itt tovább fokozták a hatást a furán orrnehéz arányokkal és a hegyes csónakfarral. A szépség persze ízlés dolga, a Chrysler pedig aligha gondolkodik az ecoVoyager gyártásán, hiszen a koncepció még az üzemanyagcella és a villanymotor nélkül is túlzottan szokatlan, így legfeljebb méregdrága rétegmodellként kerülhetne piacra.