Lexus LF-A Roadster: ígéret tető nélkül

2008.01.16. 09:57

A Toyota lényegében a harmadik bőrt nyúzza már az LF-A tanulmányról, hogy fenntartsa az érdeklődést, míg a szériaváltozat végre elkészül. Ezúttal a tetejétől szabadították meg a kétüléses prototípust, de ezt leszámítva már nem változtattak az autó formatervén és műszaki tartalmán.


Galéria - kattintson a képre

Az LF-A Roadster tanulmány lényegében az egy évvel ezelőtt, szintén Detroitban bemutatott második LF-A változattal egyezik meg. Ugyanúgy több mint 500 lóerős, ötliteres V10-es motor hajtja, és ugyanúgy bő 320 km/h a végsebessége a gyári sajtóanyag szerint, de akad rajta néhány szembetűnő változtatás, ha nem is sok. Az egyik ilyen az autó hátuljából kiemelkedő apró szárnyfelület, amely bizonyos sebesség felett lép működésbe, és az autó stabilizálásában játszik szerepet. Emellett tető híján a csomagtérfedelet is át kellett tervezni, amelyre így felkerülhettek a látványos speedster-púpok.


Galéria - kattintson a képre

A Lexus korábban nem közölt adatokat az LF-A-ról, de most kiderült, hogy a sportkocsi 4,46 méter hosszú, a tengelytávja 2,6 méter, és csupán 1,17 méter magas. A kerekei 20 hüvelykes felnikből, és elöl 265/35-ös, hátul pedig 305/30-as gumiabroncsokból állnak. A prototípusba 360 milliméter átmérőjű első, és 345 mm-es hátsó féktárcsák kerültek, elöl hat-, hátul négydugattyús féknyergekkel.

Az LF-A Roadster tanulmány azt jelzi, hogy a Toyota lassan elkészül vadiúj szupersportkocsijával, de még mindig nem derült ki pontosan, hogy a gyártásra érett változatot mikor mutatják be. Egyes feltételezések szerint már az év végén találkozhatunk vele valamelyik nagyobb autókiállításon, de az sem lehetetlen, hogy csak 2009 elején érkezik meg a végleges típus.