Hibrid Le Mans versenygépet épít a Toyota?

2008.01.21. 09:37

A legújabb pletykák szerint 2010-ben már rajthoz állhat a japánok benzin-elektromos versenyautója, hogy felülmúlja az Audi és a Peugeot dízelmotoros sporkocsijait.

A Toyota versenyrészlegén állítólag már hozzáfogtak a prototípus építéséhez, a hibrid versenyautó-hajtáslánc pedig már korábban bizonyította, hogy versenyképes és megbízható. Tavaly ugyanis a Super GT szabályok szerint megépített Supra HV-R hibrid prototípus nyerte meg a Tokacsi 24 órás versenyt. A mérnökök számára most állítólag az jelenti a legnagyobb problémát, hogy a hajtásláncot könnyebbé tegyék, mivel jelenlegi formájában túlsúlyossá, és így versenyképtelenné tenné az LMP1-es prototípust. A Toyota vezetői természetesen győzelmet várnak, mivel a projekt célja, hogy Európában népszerűsítse a hibrid hajtást, és ezzel a japán cég benzin-elektromos modelljeit, csak így érhető el.

A japán óriásvállalat gyári autókkal utoljára 1998-ban és 1999-ben állt rajthoz Le Mans-ban, de a GT-One elnevezésű versenygép, bár a pályán a leggyorsabbak közé tartozott, nem bizonyultak igazán szerencsésnek. Az első évben a megbízhatatlan sebességváltó, a második alkalommal pedig a sorozatos defektek akadályozták meg, hogy a Toyota győzelmet szerezze Le Mans-ban. Így a cég az ezredfordulóra feladta a küzdelmet, és azóta Formula 1-es csapatára költi teljes nemzetköziverseny-költségvetését.