A Porsche első szabadidő-autója az elmúlt években bizonyította, hogy életképes konstrukció, pedig a 2002 végi bemutató idején még sokan kételkedtek ebben.
A német gyártó korábban szigorúan a sportkocsigyártásra koncentrált, így gyakorlatilag tapasztalatok nélkül vágtak bele a terepjáró megtervezésébe. Ennek megfelelően Stuttgartban sem vártak túl sokat a Cayenne-től, eredetileg évente csupán 20 ezer példány eladására számítottak. Ehhez képest az éves eladások az elmúlt öt év során folyamatosan 40 ezer körül alakultak. Így lehetséges, hogy a lipcsei Porsche-üzemben napokban elkészült a 200 ezredik példány.
Részben ennek a sikernek köszönhető, hogy a Porsche vezetése a profil további bővítése mellett döntött. Jövőre elkészül első négyajtós személyautójuk, a Panamera, a Cayenne-ből pedig hibrid hajtásláncú változatot is terveznek, ami az ezredfordulón még elképzelhetetlen lett volna.