Versenygép készül a BMW M3-asból

2008.02.07. 11:20

A Chicagói Auto Show-n bemutatott versenyautó az American Le Mans, vagy röviden ALMS-sorozatban áll majd rajthoz 2009-től. Az autót a GT2 kategória szabályainak megfelelően alakították át az utcai M3-asból, így - bár első pillantásra is látszik, hogy a versenygép jóval gyorsabb - számos elemet örökölt az alapjául szolgáló típusból.

A motor is ugyanaz a pörgős, négyliteres V8-as, amely a sorozatgyártású M3-asban dolgozik, bár a teljesítményét a kipufogó, a szelepvezérlés és a motorvezérlő elektronika cseréjével 485 lóerőre emelték. A karosszérián csak a lámpák, a hűtőrács és a tető vonala maradt a régi, azonban az összes oldalsó karosszériaelemet karbonszálas műanyagból készítették, és az autó megváltoztatható elemeit is úgy formálták meg, hogy a lehető legtöbb leszorítóerő termelődjön rajtuk. Hátul még egy hatalmas szárnyat is elhelyeztek, hogy legyen, ami nagy sebességnél az úthoz szorítja a széles hátsó gumiabroncsokat. A futómű természetesen állítható, és jóval szélesebb nyomtávú, mint az utcai M3-asé, így arasznyi sárvédőszélesítésekre volt szükség, hogy ne lógjon ki oldalt az autó alól.

A BMW az egykori legendás CART-pilóta, Bobby Rahal csapatára, a Rahal Letterman Racingre bízza az autó amerikai versenyeztetését. A bajor gyártó számára nem újdonság az ALMS-ben való szereplés: már 1999-ben győztek Sebringben a BMW V12 LMR prototípussal, később pedig a GT2 kategóriában halmozták a győzelmeket az előző M3-as nyolchengeres változatával, mielőtt 2006-ban visszavonultak volna a sorozatból. Az ALMS azonban igen népszerű Észak-Amerikában, többek közt az Audi és a Porsche eladásainak is jót tett, hogy eredményesen szerepelnek a sorozatban, így a BMW-nek is megéri befektetni a visszatérésbe.