A német luxusautó-gyártó négy éven belül jelentős nyereségnövekedést szeretne elérni, ezért munkahelyeket szüntet meg, csökkenteni próbálja az alapanyag- és alkatrész-vásárlásra fordított összeget, kevesebbet költ fejlesztésre, és növeli az eladás helyén összeszerelt autók mennyiségét.
A BMW egyelőre nincsen bajban, a Number One fantázianevű költségcsökkentési program elindítása inkább afféle megelőző intézkedés, ezért nem is tartalmaz drasztikus elemeket. Nem lesznek direkt elbocsátások, 2012-ig úgy szüntetnek meg több ezer munkahelyet, hogy nyugdíjba vonuló dolgozóik helyére nem vesznek fel újabb, állandó státuszú munkásokat, inkább ideiglenes munkaerőt alkalmaznak, ha szükséges. Ettől évente mintegy 500 millió eurós megtakarítást várnak.
A beszállítókkal is új szerződéseket köt a BMW, illetve az újabb autókban igyekeznek egyszerűbben, kevesebb, illetve olcsóbb anyagból elkészíthető alkatrészeket használni, így a számítások szerint évente további 750 millió euróval csökkenthetők a költségek. Emellett a fejlesztésre a teljes forgalomnak csupán az 5-5,5%-át szeretnék költeni az elmúlt öt évre jellemző 6,1% helyett. Ez nyilván kevesebb új modellt jelent majd, de ez érthető is, hiszen a BMW épp most fejezte be kínálatának jelentős bővítését.
Az utolsó spórolási trükk a helyi összeszerelés arányának növelése. Sok más gyártóhoz hasonlóan a BMW is hatalmas összeget bukott a dollár árfolyamának gyengülésén, ezért elsősorban Észak-Amerikában bővítik helyi gyárukat, bár a tervek közt szerepel a Kínában előállított BMW-k számának növelése is.
A Number One program négy elemének végrehajtásától azt várja a BMW vezetősége, hogy a nyereség a forgalom 8-10%-a közelébe emelkedjen 2012-ig, a befektetések megtérülési aránya pedig meghaladja a 25%-ot.