Genfben láthatja először az új, kompakt Mercedes szabadidő-autót az európai közönség, méghozzá egy környezetkímélő tanulmány formájában.
A Vision GLK Bluetec Hybrid tiszta dízel-elektromos hajtásláncot kap, amely egy 2,2 literes turbódízel motorból, és a lendkerékre épített, tárcsaforma, 160 Nm nyomatékú villanymotorból áll. A hibrid rendszer állandó sebességű haladásnál csak a dízelmotor erejére hagyatkozik, ilyenkor a villamos gép generátorként tölti az akkumulátorokat, viszont indulásnál és gyorsítás közben motorként kezd működni, javítva a gyorsulást és csökkentve a dízelmotor fogyasztását. A rendszer összteljestménye a Mercedes közlése szerint 224 lóerő, maximális nyomatéka pedig 560 Nm, így a GLK tanulmány 7,3 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s sebességet, és legfeljebb 215 km/h-val képes haladni. Az autó átlagfogyasztása 5,9 liter gázolaj 100 kilométeren, a szén-dioxid-kibocsátása pedig 157 g/km, de ami ennél is lényegesebb, megfelel az Euro6 környezetvédelmi szabványnak is.
Nem lehetetlen, hogy mire a GLK jövőre piacra kerül, addigra valóban gyártásra érett lesz a Mercedes hibrid hajtáslánca is, de valószínűbb, hogy a kompakt hobbiterepjáró először csak hagyományos motorokkal lesz kapható, és a tanulmányhoz hasonló dízel-elektromos kivitel csak évekkel később érkezik meg.