Nagyvállalat-betegségben szenved a Toyota

2008.03.13. 15:19

A japán óriásvállalat az utóbbi években elképesztő ütemű növekedést produkált, de úgy néz ki, közben elég sok porszem került a gépezetbe: szaporodnak a visszahívások, és kopik az autók megbízhatóságába vetett bizalom.

A problémát nem is tagadja a cég vezetője, Katsuaki Watanabe, aki nemrég a Japán Nemzeti Sajtóklub előtt beszélt cége helyzetéről. Watanabe szerint számos oka van a minőség látható visszaesésének, egyebek közt a fejlesztés és a gyártás gyorsítására tett kísérletek, illetve a beszállítók megfelelő ellenőrzésének hiánya. Még összefoglaló nevet is talált a gondokra, nagyvállalat-szindrómának nevezte a jelenséget. Ugyanakkor elmondta, hogy már dolgoznak az orvosságon: számos típus bemutatását elhalasztották, hogy még a forgalmazás beindítása előtt megkereshessék a hibák forrását, és igyekeznek javítani a minőségellenőrzésen is, hogy a gyártás során se kerülhessenek hibás alkatrészek az autókba.

A Toyota tavaly előzte meg a 77 éve világelső General Motorst a globális autóeladásokban, 9,497 millió autóval, és meg is szeretné őrizni ezt a pozícióját, de ez Watanabe szerint is csak úgy lehetséges, ha úrrá lesznek a cég növekedéséből adódó problémákon.