Még bizonytalan az Audi R8 TDI sorsa

2008.03.17. 08:04

Úgy tűnik, 50% az esélye, hogy a V12-es dízelmotor és a középmotoros sportkocsi házasságából sorozatgyártmány születhet.


Galéria - kattintson a képre

A problémát, ahogy az összes korszerű, igazán nagy teljesítményű dízelmotor esetében, a megfelelő váltó beszerzése okozza. Az Audi hatliteres, 12 hengeres dízelmotorjának 500 lóerős maximális teljesítményéhez ugyanis 1000 Nm csúcsnyomaték járul, ami túl nagy terhelés az R8-as váltójának. A tanulmányként Detroitban és Genfben kiállított példányokba állítólag egy, az A4-esből kölcsönvett váltót építettek, de csak azért, hogy az autók járóképesek legyenek. A V12-es brutális csúcsnyomatéka ezt a szerkezetet biztosan tönkretenné, ezért a prototípusok végsebességét 80 km/h-ra korlátozták a gyáriak. A Q7 V12 TDI-be épített váltó természetesen bírná a terhelést, ez a szerkezet viszont túl nagy méretű az R8-as számára.

Ha az Audi mérnökei találnak megoldást a problémára, akkor lesz szériagyártás, de egy vadonatúj váltó kifejlesztése egyszerűen túl drága volna, így egyelőre bizonytalan a típus sorsa.