Lesz Audi R8 turbós V10-essel

2008.04.02. 10:16

Úgy néz ki, az Audinak sikerült megoldania a problémákat, amelyek miatt porig égett a tízhengeres R8 prototípusa, így az autó az eredeti koncepció szerint készülhet el, és kerülhet szériagyártásba.

Az R8 új változatáról Wolfgang Hatz, az Audi motorfejlesztő részlegének vezetője nyilatkozott. Elmondta, hogy úrrá lettek a hűtési problémákon, részben a V12-es dízelváltozathoz kapcsolódó fejlesztéseknek köszönhetően, így az RS6-os ikerturbós, 580 lóerős V10-ese mégis bekerülhet a legerősebb R8-asba. Arra a kérdésre, hogy miért épp ezt a motort használják, és nem egy nagy fordulatszámú szívómotort, azt válaszolta, hogy szükségtelen és drága lenne új motor fejlesztésébe kezdeni, ha már készen van egy tökéletesen megfelelő. Hatz ráadásul azt is elárulta, hogy mikorra várható az R8 újabb változata. "Az autó gyártását már jóváhagyták, így 2009 második negyedévében be tudjuk mutatni."

Lényegében már csak az az egy kérdés tisztázatlan, hogy mi lesz a legerősebb R8 változat elnevezése. A korábbi pletykákban szereplő RS8 és R8 RS jelzések egyike sem jöhet szóba. Az előbbi félreértésre adhatna okot, hiszen úgy tűnhetne, az A8-as sportváltozatát jelöli, az utóbbi pedig azért valószínűtlen, mert az RS betűpárt utótagként már használja a VW-csoport legnagyobb tulajdonosa, a Porsche.