Invicta: a Buick jövője?

2008.04.21. 07:50

A General Motors új luxusautó-tanulmányát Pekingben mutatják be, ami nem is csoda, ha azt nézzük, hogy a Buick márka Kínában népszerűbb, mint bárhol másutt a világon.


Galéria - kattintson a képre

Az Invicta, azaz legyőzhetetlen névre hallgató négyajtós a detroiti és sanghaji GM-mérnökök közös munkája, talán ez az oka a különös kettősségnek, ami a típus külsejét jellemzi. A lendületes tetővonal, az autó oldalán végigfutó kettős ív és a hatalmas, krómozott hűtőmaszk konzervatív karakterűvé is tehetné az autót, de a szokatlan arányok megtörik a hagyományos részletek harmóniáját. A tető feltűnően alacsonyan húzódik, a 2,9 méteres tenelytáv túl hosszúnak tűnik a 4,93 méteres hosszhoz képest, a motorháztető pedig túl rövidnek hat. Nem tűnik csúnyának, de valóban szokatlan jelenség.


Galéria - kattintson a képre

A Buick tanulmány felépítése már kevésbé meglepő, bár felépítésében inkább követi az európai mintákat, mint az amerikaiakat. Az Invictát egy kompakt, közvetlen befecskendezéses négyhengeres, 250 lóerős és 298 Nm csúcsnyomatékú turbómotor hajtja, hatsebességes automata váltón keresztül, a futóműve pedig a jól bevált receptet követi: elöl MacPherson rendszerű, hátul pedig több lengőkaros.

Hivatalosan egyelőre nem erősítették meg, de úgy tudjuk, az Invicta nem csupán a formai játék kedvéért készült. Állítólag az első olyan sorozatgyártású Buick előfutára, amelyet úgy terveztek, hogy egyformán megfeleljen az amerikai és a kínai vásárlók igényeinek is, és ezzel tovább erősítse a márka pozícióit mindkét piacon. A típus az öregedő LaCrosse-t váltja fel, és még az idén bemutatkozik valamelyik jelentős nemzetközi autókiállításon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.