Új V8-as dízelmotor a GM-től

2008.05.06. 12:26

A Fordhoz hasonlóan a GM is egy új dízelmotorral próbálja megmenteni óriási terepjáróit és pick-upjait.

A 4,5 literes Duramax V8-as az adatok alapján igazán modern konstrukciónak tűnik. Hengersoronként két vezérműtengelyes és hengerenként négyszelepes, a hengerfejek könnyűfém-ötvözetből készülnek, és a szokásos 90 foknál kisebb hengerszögnek, valamint az integrált feltöltő rendszernek köszönhetően a motor elfér egy small block V8-as helyén. Így elvben nem csak nagy SUV-okba és pick-upokba építhető be, de akár hátsókerék-hajtású személyautókba is, amilyen a Cadillac STS vagy a Pontiac G8. A kompakt felépítés részben annak köszönhető, hogy a lehető legtöbb alkatrészt igyekeztek a két hengersor közé zsúfolni: itt helyezték el a turbófeltöltőket, valamint a szívó- és kipufogórendszert is, azaz nincsenek nagy helyigényű segédberendezések a blokk körül.

Az új Duramax motor közel ugyanarra képes, mint a német luxusautó-gyártók hasonló méretű V8-as dízelei: 310 lóerős, maximális nyomatéka 705 Nm, és állítólag közel 20%-kal takarékosabb, mint egy hasonló teljesítményű benzinmotor. A megfelelően alacsony károsanyag-kibocsátás érdekében részecskeszűrőn, és urea-adalékkal működő nitrogén-oxid-katalizátoron vezetik át a kipufogógázokat, így a 4.5L Duramax motorral hajtott autók az USA összes államában forgalmazhatják majd.

Az új dízelmotort 2009-ben kezdik el beépíteni a Chevrolet Silverado és a GMC Sierra típusokba, de később várhatóan más GM modellekbe is bekerül.