A BMW is felhasználja a Mini-PSA motorokat

2008.05.07. 10:19

Bár a fejlesztést szinte teljes egészében a BMW-nél végezték, a Mini, Peugeot és Citroën típusokba épített korszerű négyhengeres benzinmotorokkal a bajor gyártó saját típusaiban eddig nem találkozhattunk.

A BMW-k motorjai ugyanis hosszában helyezkednek el, és a hátsó kerekeket hajtják, míg a Mini és a PSA típusai fronthajtásúak, keresztben beépített motorral. A német gyártónál eddig úgy vélték, egyszerűbb, ha külön fejlesztik a Mini és a BMW típusok négyhengereseit az eltérő felhasználás miatt. Így lehetséges, hogy a gyártónak kétféle, közel azonos képességű 1,6 literes motorja is van: a 116i 122 lóerős, rövid löketű motorja és a Mini Cooper hosszú löketű, 120 lóerős négyhengerese.

A cég vezérigazgatója, Norbert Reithofer szerint azonban változtatnak ezen a pazarló gyakorlaton, és megteremtik a lehetőségét, hogy a Mini motorjait saját típusaikban is használhassák. Az első BMW, amelybe bekerülhetnek a kompakt négyhengeresek, az 1-es sorozat következő generációja lesz, de később várhatóan nagyobb típusokba, például a 3-as sorozatba is beépítik ezeket a motorokat. Így a BMW egyrészt csökkentheti a gyártás költségeit, másrészt a konkurenciához hasonlóan kis hengerűrtartalmú, takarékos turbómotorokkal hajtott típusokkal jelentkezhet anélkül, hogy milliárdokat kellene áldoznia egy új motorcsalád kifejlesztésére.

A BMW az új Mini megszületése óta lázasan próbálja alacsonyan tartni a motorok fejlesztési és gyártási költségei. Az első generáció motorjait a Chryslerrel közösen gyártották, a második generáció négyhengereseit pedig a Peugeot-Citroënnel kooperálva állítják elő, de a BMW számára akkor érné meg igazán a gyártás, ha üzletet köthetnének legalább még egy tömeggyártóval. A pletykák szerint a Fiattal és a GM-mel is felvették a kapcsolatot, sőt a Mercedesnek is felajánlották, hogy motort szállítanak a következő A és B osztály számára, de eddig nem jártak eredménnyel.