Hibrid hajtást fejleszt az Audi

2008.05.07. 15:24

Egy új benzin-elektromos hajtásrendszer kidolgozásába fogott az Audi a japán elektronikai óriás, a Sanyo segítségével.

A hír azért meglepő, mert a VW-csoport vezetése eddig határozottan hibridellenesnek mutatkozott. Többször is hangoztatták, hogy a hibrid hajtás mintegy 2000 eurós többletköltsége a legtöbb típus esetében túlzottan magas, ezért inkább a belső égésű motorok hatásfokának javítására koncentrálnak. Csak a nagy terepjárókat kezelik kivételként: az Audi Q7-esnek és a VW Touaregnek lesz hibrid változata, de más benzin-elektromos modelleket egyelőre nem terveznek. Ennek ellenére nemrég bemutattak egy dízelmotoros, hibrid hajtású tanulmányt a VW Golf alapján, az Audi és a Sanyo közös fejlesztése pedig mintegy egymilliárd euróba kerül a két vállalatnak együtt.

A fura ellentmondásra persze van magyarázat. A VW-csoport valószínűleg nem szeretne végleg lemaradni a hibrid hajtások fejlesztésében, akkor sem, ha a szériagyártást egyelőre nem érzik kifizetődőnek. Előfordulhat ugyanis, hogy a környezetvédelmi szabványok szigorodása miatt szükségük lesz hibrid modellekre, és egy ilyen esetben jól jöhet, ha kéznél van egy kész megoldás.