Nem fejleszt több alvázas terepjárót a GM?

2008.05.09. 10:15

A Bloomberg értesülései szerint a legnagyobb detroiti autógyártó új alapokra helyezi nagy szabadidő-autói fejlesztését.

Eddig az volt a gyakorlat, hogy a Chevrolet Tahoe, a GMC Yukon, a Cadillac Escalade és a többi GM terepjáró a hasonló méretű pick-upok alvázaira épült. Így viszonylag olcsón állíthatták elő ezeket a típusokat, hiszen csupán a felépítmény egy részét, és a futómű hangolását kellett megváltoztatni. A Tahoe például 1965 óta létezik, és mindig a Chevrolet Silverado pick-up alapjaira épült, de hasonló modellpárosok már bő hetven éve léteznek a GM kínálatában. Most azonban úgy tűnik, vége ennek a gyártó számára kényelmes állapotnak: az alvázas terepjárók iránti kereslet az üzemanyagárak drasztikus növekedése miatt félelmetes ütemben zuhan, így az óriásvállalatnak lépnie kell.

Ha igazak a hírek, már kész is egy terv, amely szerint a legnépszerűbb terepjárók 2012-re várható utódai könnyebb, és így valamivel takarékosabb önhordó karosszériás autók lesznek, akárcsak a korszerű személyautók. A fejlesztés ezzel ugyan több pénzbe kerül, viszont így legalább reménykedhetnek benne a GM vezetői, hogy az elődeiknél kisebb méretű és fogyasztású, de azonos használati értékű típusokkal visszaszerezhetnek egy keveset abból a piaci részesedésből, amit épp most veszítenek el.

Ez persze nem jelenti, hogy ne készülne több alvázas GM típus, de ezek elsősorban pick-upok lesznek, amelyeknek biztos vásárlóbázisa van vidéken.