A Toyotánál is csökken a nyereség

2008.05.09. 12:13

Úgy néz ki, a világ legnagyobb és legsikeresebb autógyártója sem ússza meg a recesszió hatásait: bár az eladások egyelőre nem csökkentek, az üzemi nyereség 28%-kal esett vissza 2007 elejéhez képest.

A Toyota vezetői azt mondják, a jen erősödése, a terepjárók és pick-upok iránti csökkenő kereslet Amerikában, illetve az alapanyagok árának növekedése okolható azért, hogy a profit 440 milliárdról 316 milliárd jenre (kb. 3,05 milliárd dollár) csökkent. Ez persze még mindig kiváló eredmény, hiszen a Toyota legnagyobb riválisa, a General Motors ennél az összegnél valamivel többet veszített január és március között, de a Toyota vezetése arra számít, hogy a 2008-as év egészére is hasonló arányú profitromlás lesz a jellemző.

Előrejelzéseik szerint 1,6%-os eladásnövekedés, azaz 9,06 millió jármű értékesítése mellett 27%-kal csökken a nyereségük.