Újra készülhetnek egyedi Ferrarik

2008.05.28. 12:24

A kezdetek kezdetén a Ferrari alig készített saját karosszériákat: legtöbb sport- és versenyautójuk kis karosszériaépítő cégek műhelyeiben nyerte el végleges formáját, Maranellóban csak a műszaki alapok elkészítésével foglalkoztak.

Később aztán egyre ritkábbak lettek az efféle egyedi Ferrarik: az 1960-as évektől a legtöbb autót már gyári karosszériával adták el. Mostanság ráadásul nagyon vigyáznak rá a sportkocsigyártó jogászai, hogy az ágaskodó lovacska csak gyári, vagy a gyár által jóváhagyott autókra kerülhessen, így az a néhány egyedi építésű, Ferrari alapú típus is, amelyeket mostanság építettek, más márkajelzést kapott, egy-egy ritka kivételtől eltekintve. Ilyen kivétel volt a Pininfarina építette P4/5 , vagy a Zagato 575 GTZ-je , és úgy néz ki, ezen típusok révén a Ferrarinál is rájöttek, hogy volna igény több egyedi karosszériás sportkocsira is. Épp ezért három tervezőstúdiónak, a Fioravantinak, a Pininfarinának és a Zagatónak nem csak megengedték, hogy több ilyen különleges Ferrarit készítsenek, de hajlandók alkatrészeket szállítani a munkához. Egyelőre az F430-as, a 612 Scaglietti és az Enzo alapjaira építkezhet a három stúdió, a két legújabb típus, az 599 Fiorano és a GT California egyelőre tabu.

Ha igazak a hírek, a Fioravantinál már az idén elkészül egy ilyen egyedi Ferrari, de később alighanem több olyan milliomos is akad majd, aki hajlandó fizetni egy olyan sportkocsiért, amilyen nincsen több az egész világon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.