Kiszivárgott: az Audi új hajtásláncai

2008.05.30. 10:50

Az Audiblog.nl és az Autoweek.nl birtokába jutott dokumentum szépen pontokba szedve sorolja fel az Audi hajtáslánc-újdonságait, egészen 2010-ig. Az adatok a lengyel Audi képviselettől jutottak a magazinok birtokába, akik állítják, hogy hiteles forrásról van szó. A korábban bejelentett 1,4 TFSI motorok mellett az A1-es mini legkisebb motorja egy 86 lóerős 1,2 literes turbós egység lesz, melynek alapja az új Ibizában bemutatott 70 lovas 1,2-es szívómotor.
Az új S4-esben leváltják a 4,2 literes V8-ast, helyére egy háromliteres, V6-os közvetlen befecskendezéses, kétkompresszoros motor kerül 333 lóerős teljesítménnyel. A kombi és szedán karosszériával egyaránt elérhező új S4-es hatfokozatú kézi illetve hétfokozatú S Tronic váltóval lesz kapható. Az S5-ösben egyelőre marad a nyolchengeres motor, de 2010 szeptemberében csatlakozik hozzá a fent említett új V6-os: a kisebb teljesítményt súlycsökkentő megoldásokkal kompenzálják, a kisebb motor alacsonyabb tömegközéppontja pedig kezesebbé teheti az autót. Az RS5 is marad a nyolchengeres motornál, de 354 helyett 450 lóerős változatban. Feltételezhetjük, hogy ezt a növekedést turbó felszerelésével érik el. A 2010 júliusára időzített RS5 csak hétfokozatú dupla kuplungos váltóval lesz kapható.
A 2010 őszére várható S5 Sportback is az új V6-ossal és hatos kézi, illetve hétfokozatú S Tronic váltóval lesz elérhető. A felsőközép-kategóriás A6-os kupé- illetve kabrióváltozata, azaz az A7 Sportback 2010 nyarán érkezik, V6-os dízel és benzinmotorokkal. Novemberre időzítik a háromliteres turbódízelhez kifejlesztett új nyolcsebességes automata váltó bevezetését. Ugyanekkor érkezik az S7 Sportback is, melybe egy teljesen új fejlesztésű négyliteres TFSI motort szerelnek, 394 lóerővel és hétfokozatú S-tronic váltóval.
Az A8-asnál nem lesz nagy kavarás a motorok körül, de a nagy limuzin is megkapja a nyolcfokozatú automatát.
A dokumentum adatai szerint 525 lóerővel érkezik az Audi R8 5,2 literes V10-essel felszerelt változata valamikor jövő nyáron, és 2010 márciusáig kell várni a Spyder változatra. Mindkét modellbe a szekvenciális R-tronic váltót szerelik.
Most már csak nyomon kell követnünk a négykarikás megjelenéseket, és bő két éven belül kiderül, igaznak bizonyultak-e az Audiblog információi.