Mazda: 30% fogyasztáscsökkenés 2015-ig?

2008.06.23. 14:41

A japán gyártó szerint nincs szükség ismeretlen műszaki megoldásokra, hogy csaknem harmadával csökkentsék az új autók átlagos fogyasztását. Lényegében a jelenlegi benzines- és dízelmotorok továbbfejlesztésében, a motorleállító- és újraindító rendszerek szélesebb körű bevezetésében, és az autók tömegének csökkentésében látják a megoldást.


Galéria - kattintson a képre

Első lépésként 2011-ben kezdenek bevezetni egy új, közvetlen benzinbefecskendezéses benzinmotor-családot, amelyet egyelőre 16X munkanéven ismerünk. Az új motorokba már egy új típusú stop-start rendszert építenek, amely nem az önindító segítségével indítja újra a motort minden elindulásnál, hanem az álló motor egyik hengerébe fecskendezett üzemanyag meggyújtásával. Ez a megoldás sokkal egyszerűbb és kevesebb hibalehetőséget tartogat, mint a korábbiak, illetve gyakorlatilag többlet-befektetés nélkül bevezethető az összes típusban. A fejlesztés másik iránya az autók tömegének csökkentése: a Mazda minden autójának tömegét legalább 100 kilogrammal szeretné mérsékelni, méghozzá úgy, hogy a passzív biztonságot ez ne befolyásolja.

A japán gyártó szakemberei szerint a 30%-os átlagos fogyasztás-csökkenés 2015-ig reális célkitűzés: egyebek közt arra hivatkoznak, hogy hasonló arányban lettek takarékosabbak a Japánban kapható autók 2001 é 2008 között.