Vázlatokon Gordon Murray forradalmi kisautója

2008.07.03. 13:54

A T25 munkanéven futó apróság készítői szerint forradalmasíthatja az autógyártást, és bár ebben az állításban talán túl sok a kincstári optimizmus, valószínűleg felvonultat majd néhány új ötletet.


Galéria - kattintson a képre

Murray kézi vázlatrajzai alapján egy apró, egybeszabott, gömbölyded kisautó bontakozik ki a szemeink előtt, amely leginkább városi használatra tűnik alkalmasnak, bár nagyobb befogadóképességűnek látszik, mint a kétüléses Smart. Emellett kiderül belőlük, hogy az autóba négyhengeres, keresztben beépített motor kerül - bár még nem tudni, hogy ez előre kerül-e vagy hátulra - és láthatjuk a hűtő- és fűtőrendszer, a műszerfal és a futómű elrendezését is. A nagy forradalom egyelőre nem látszik, bár Murray azt ígéri, hogy az újragondolt gyártási eljárás, az autó végletes egyszerűsége és az egyterűekéhez hasonlóan variálható belső tér megújíthatja a városi kisautók kategóriáját.


Galéria - kattintson a képre

Az ígéreteknek itt persze nincs vége: legalább négy csillagos EuroNCAP töréstesztről, és a mai átlag felére leszorított szén-dioxid-kibocsátásról hallani a típus kapcsán, és az új tervezési elveknek köszönhetően állítólag az autó gyártása is csupán a negyedébe kerül majd egy mai városi járműének. A legérdekesebb hír, hogy a T25-ös karosszériája állítólag laposra csomagolva szállítható, így jóval több fér majd egy konténerbe a szokásosnál.

A T25-ös állítólag a 24 hónaposra tervezett fejlesztési periódus felénél tart, így legkorábban egy év múlva találkozhatunk az első működő prototípusokkal, a forgalmazás pedig 2009 legvégén, vagy legkésőbb 2010 első felében indulhat. Az alapváltozat állítólag 5500 font, azaz átszámítva 1,63 millió forint körüli összegért lesz kapható Nagy-Britanniában.

Ha valóban sikerül ilyen alacsonyan tartani az árakat, és a kisautó hozza a beígért paramétereket, az hatalmas sikert hozhat Murray cégének, de egyben komoly nehézségekhez is vezethet, hiszen a vállalkozásnak egyelőre nincs megfelelő gyártókapacitása, hogy évente több százezer autót építsen.