Visszatérhetnek a V6-os Ferrarik

2008.07.06. 12:25

Maranellóban jelenleg a legkisebb modellek is V8-as motorral készülnek, a csúcsmodellekbe pedig hatalmas tizenkét hengereseket szerelnek, de úgy néz ki, öt-hat éven belül az olasz sportkocsigyártó is kisebb hengerűrtartalmú, feltöltővel izmosított motorokat kezd majd használni.


Galéria - kattintson a képre

A Ferrarinál már több alkalommal is leszögezték, hogy a kínálat olcsóbb modellekkel való bővítését nem tartják elképzelhetőnek, és autóik dinamizmusából sem engedhetnek. Ugyanakkor még egy elit sportkocsikat gyártó cég sem hagyhatja figyelmen kívül a manapság jelentkező fogyasztáscsökkentési kényszert: egyrészt szigorú szabályoknak kell megfelelni minden nagyobb piacon, másrészt ara is vigyázniuk kell, hogy véletlenül se váljanak a közvélemény szemében a környezetvédelmet semmibe vevő vállalkozássá. A legújabb pletykák szerint ezért a következő generációs Ferrari modellekben számos olyan műszaki megoldást vetnek be, amelyek a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentését célozzák. Már a nemrég bemutatott California típusban is találkozhatunk ilyenekkel, az autó V8-as motorjában például közvetlen benzinbefecskendezést használnak, de úgy tűnik, a későbbiekben még tovább mehetnek a Ferrari motortervezői. Állítólag kisebb hengerszámú és hengerűrtartalmú, turbófeltöléses vagy mechanikus kompresszoros motorokkal akarják felváltani a jelenlegieket. A V12-esek helyét feltöltős V8-asok vehetik át, a nyolchengeresek helyébe pedig hathengeres motorok léphetnek, természetesen szintén valamilyen feltöltőrendszerrel kiegészítve.

A Ferrari számára sem a turbófeltöltők alkalmazása, sem a hathengeres motorok használata nem újdonság, bár mindkét megoldás fejlesztését rég feladták. V6-os motorokat utoljára 1987-ben, a cég F1-es autóiban használtak, utcai autóikból pedig már a Dino 246-os gyártásának 1974-es befejezésekor kipusztultak a hathengeresek. Turbós modelljeik is az 1980-as évek végén voltak utoljára, például az F40-es szupersportkocsi, vagy a Ferrari GTB Turbo jelzésű utcai típus, amelybe a korabeli olasz adószabályok miatt került kétliteres, turbófeltöltéses, 254 lóerős V8-as.