9.150: egy markáns Volkswagen

2008.07.14. 13:49

Súlyos milliókat költenek a VW csoportnál dizájnra, a szerkesztőség nyolc éves története során mégis egy formatervezőt soha nem látott típusuk keltette a legnagyobb lelkesedést.


Galéria - kattintson a képre

Az autóról már a neve – pontosabban annak hiánya – is sokat elárul: 9.150 ECE néven dobták piacra, egyelőre kizárólag Brazíliában. A rendeltetése messziről felismerhető: egy nagy értékek szállítására alkalmas páncélautóról van szó, amely üresen is 8,5 tonnát nyom. A méreteiben a legkisebb teherautók és a legnagyobb furgonok közé illeszkedő járművet egy MWM International gyártmányú, Euro3-as dízelmotor hajtja: maximális teljesítménye ugyan csupán 160 lóerő, viszont 600 Nm-es csúcsnyomatéka már 1600-as fordulatszámon jelentkezik. Így üresen valószínűleg nem megy rosszul, bár az az érzésünk, a fogyasztása a lehetőségeket kihasználva már inkább egy nyerges kamion szintjén lehet.

A 9.150-esre persze nem elsősorban a képességei miatt figyeltünk fel, hanem elképesztő külseje miatt. A kereke feletti félelmetes sárvédő-szélesítések, a dobozformából kilógó jellegzetes ívű első lámpák, a szűk ablakok lecsapott alsó sarkaikkal, és az óriási hűtőrács az autón valaha látott egyik legnagyobb VW emblémával olyan erőteljes fellépést eredményez, ami már önmagában is elijesztheti a kevésbé eltökélt útonállókat.