Új Ford Fiesta számokban

2008.07.14. 15:35

A Ford új kisautót unásig mutogatták már különféle kiállításokon, de csak hozzávetőleges adatokat közöltek a végeleges modellről.


Galéria - kattintson a képre

Már korábban kiderült, hogy végre elhagyják az Angliában gyártott ősrégi 1,3 literes négyhengerest a jóval korszerűbb 1,25 literes kedvéért, viszot csak most derült ki, hogy az újabb motor 60 és 82 lóerős kivitelekben készül majd. Ezen kívül lesz még két erősebb benzines változat: egy 1,4 literes, 96 lovas motorral, és egy alaposan átdolgozott, Ti-VCT jelzésű 1,6 literes, 120 lóerős négyhengeressel (korábban még 115 lóerőről volt szó), amelyet a sportváltozatokba építenek. A PSA-Ford dízelmotorok közül eleinte meglepő módon csak a nagyobbik, 1,6 literes kerül be a Fiestába, annak is a gyengébb, 90 lóerős kivitele. Később valószínűleg bővül majd a választék – legalább egy 1,4 literes, 70 lóerős dízelváltozattal, és talán lesz ST kivitel is, minimum 150 lóerővel – viszont ezekre a forgalmazás megkezdése után valószínűleg várni kell még legalább néhány hónapot,


Galéria - kattintson a képre

A legsportosabb, 120 lóerős kivitelről, amelyet egyes piacokon Zetec S, másutt Sport jelzéssel forgalmaznak majd, még többet tudunk. Kiderült például, hogy 9,9 másodperc alatt érhető el vele a 100 km/h-s sebesség, viszont ennek ellenére 9 decivel kevesebbet is fogyaszthat – vegyes ciklusban, 100 kilométeren akár 5,9 literrel is beéri – mint lomhább, 100 lóerős elődje. Az alacsonyabb fogyasztással barátságosabb károsanyag-kibocsátási érték – 139 g/km – jár, ami elsősorban a Ford számára fontos: így könnyebb lesz megfelelniük az EU 2012-ben életbe lépő átlag-korlátozásának.

Az új Fiesta októberre egész Európában kapható lesz, bár egyes fontosabb piacokon már szeptemberben megkezdik a forgalmazását, így legkésőbb akkorra minden részlet nyilvánossá válik, beleértve az árakat is.