Új Chevrolet Camaro számokban

2008.07.23. 17:30

Már láttuk , hogy néz ki a GM modern izomautója, de időközben a hivatalos sajtóanyag is megérkezett, így kiderült, mi is rejtőzik a szépen formázott lemezek alatt.


Galéria - kattintson a képre

Az új Camaro utolsónak érkezik meg a Ford Mustang és a Dodge Challenger mellé, ezért úgy kellett pozicionálni, hogy kihasználhassák vele a vetélytársak által hagyott piaci réseket. Úgy néz ki, ez sikerülni is fog, köszönhetően a három- vagy még inkább kéttagú motorválasztéknak. Az LS és az LT kivitelbe ugyanúgy hathengerest szerelnek, mint a Ford vagy a Chrysler a maga autójának alapváltozataiba, de a GM 3,6 literes motorja korszerű és erős, főleg amerikai viszonylatban. A teljesítménye kerek 300 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 370 Nm, így szinte egyenértékű a Mustang 4,6 literes V8-asával, vagy a Nissan 350Z hathengeresével, a nagydarab Challenger 250 lovas V6-osa pedig nem ellenfél a számára.


Galéria - kattintson a képre

A másik motor, ahogy azt már korábban is sejteni engedték, a Corvette V8-asának közeli rokona. Az SS változathoz kínált 6,2 literes V8-asból azonban rögtön kétféle kerül a Camaróba, a kerek 400 lóerős LS99-est az automata váltós kivitelekbe szánják, míg a 422 lovas, és 553 Nm csúcsnyomatékú LS3-as csak Tremec 6060-as kézi váltóval lesz elérhető. A V6-os változatok is kaphatnak akár kézzel is kapcsolgatható GM automatát, vagy Aysin-Warner gyártmányú manuális váltót. Az összes típusváltozatba hatsebességes szerkezet kerül, bármelyik beszállítótól érkezzen is.


Galéria - kattintson a képre

A Camaro különböző változatainak tömege 1700 és 1779 kilogramm közé esik, azaz az autó vagy 100 kilogrammal nehezebb lett, mint a Mustang, viszont jó 160 kilóval könnyebb, mint a Challenger. A kis súly azonban nem minden: a Camaro valószínűleg kényelmesebb és jobb úttartású lesz a Fordnál, hiszen míg az merev hátsó tengelyen imbolyog, a GM izomautó alá a korszerű Zeta padlólemez, és vele független hátsó felfüggesztés került.

A Camaro számos adatát egyelőre nem közölték - így a menetteljesítményekre vonatkozókat sem -, de a szűkszavúság érthető, hisz a típus gyártása csak 2009 februárjában kezdődik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.