A VW is lépett, és, bár a képanyag nem lett gazdagabb, valamivel már
többet tudunk a következő Golfról.
Európában októberben kerül piacra, majd ezt követi Afrika, Ázsia,
Ausztrália és Észak-Amerika. Németországban 16 500 euro az alapár. Az
összes motor teljesíti az Euro 5 előírásait, a fejlesztéseknek
köszönhetően pedig van olyan motor-váltó kombináció, melynek
fogyasztása 28%-ot javult az elődhöz képest.
Az utastérben optimalizálták a kapcsolók elhelyezését, erősebb
bőrt használnak az ülések borításához, az utastérben négy horog segít a
csomagok biztonságos elhelyezésében. A dízelmotorok 90 és 170 lóerő
közöttiek lesznek, de a piaci bevezetés elején még csak a kétliteres
TDI lesz kapható, 110 és 140 lóerős teljesítménnyel, 4,5 illetve 4,9
liter/100 km-es átlagfogyasztással.
Az először megjelenő benzinmotorok 80, 102, 122 és 160 lóerősek.
Két utóbbi kettős feltöltésű TSI motor 6,2 és 6,3 literes
fogyasztással, ezáltal feltehetően ezek lesznek a legnépszerűbbek.
A belépőmodelleken kívül az összes motorhoz rendelhető DSG váltó,
hat- illetve hétfokozatú kivitelben. A 160 lóerős TSI átlagfogyasztása
a hétfokozatú DSG-vel mindössze hat liter, ami az előző szériában ezzel
a kombinációval egyenértékű, kétliteres 150 lóerős FSI motorral
kombinált hatfokozatú automataváltós modell 8,3-as átlagához képest 2,3
literes, azaz 28%-os csökkenést jelent.
A biztonságról többek között új ESP rendszer, ütközési
szempontból optimalizált karosszéria, hét légzsák, aktív fejtámlák, a
hátsó biztonsági övek becsatolására figyelmeztető berendezés és nappali
világítás gondoskodik.