Idő előtt leválthatják az Alfa 159-est

2008.08.14. 12:52

Hiába elismerten mutatós, mégsem igazán sikeres az Alfa Romeo középkategóriás szedánja, ezért valószínűleg sokkal rövidebb életű lesz, mint az elődje.


Az Alfa Romeo ritkán sieti el egy-egy típus leváltását: a 156-os bő nyolc évig maradt a kínálat része, és korábban úgy tűnt, hasonló élettartamot szánnak a 159-esnek is, a legújabb hírek szerint azonban már meg is kezdték az utódmodell fejlesztését, és két éven belül be is mutatják azt. A jelenelg futó szedán a várakozások alatt teljesít, ami leginkább a várakozásokon aluli menetdinamikának köszönhető. A 159-es szerencsétlen kompromisszumok sorának eredménye: annak idején a General Motors-Fiat együttműködés egyik első termékének szánták, közösen fejlesztett padlólemezzel és motorokkal.

A Premium platformot, amelyre az autó épül, a Saabbal együttműködve kezdték kialakítani, de a sokféle ellentmondásos fejlesztési szempont miatt nem igazán sikerült jól. A Saab, amely erre építette volna a következő 9-5-öst, le is mondott róla, és az Alfánál is csak azért használták fel, mert már nem volt idő a változtatásra. A végeredmény: a 159-es túlsúlyos lett. A legkönnyebb változat is 1,48 tonnát nyom üresen, a nehezebb motorral felszerelt, összkerékhajtású csúcsmodellek pedig csaknem 1,7 tonnásak lettek. Így az autó pont azt a tulajdonságát, a könnyed, fölényes dinamikát veszítette el, amelynek a korábbi Alfák rajongótáboruk legnagyobb részét köszönhették. Ráadásul a 159-es a gyártónak is drága, hiszen a motorblokkokat a General Motors szállítja hozzá, az alkatrészei nagy részét pedig egyetlen másik autóban sem használják, így a gyártásuk igencsak költséges.


Az utódmodell állítólag teljesen más karakter lesz. Az eddig kiszivárgott adatok szerint a 147-es utódjához fejlesztett platform meghosszabbított változatára épül, így ismét könnyű és kompakt lehet, mint annak idején a 156-os, stílusában pedig inkább emlékeztet majd a 8C sportkocsira, mint a szögletes Brerára. Ráadásul a fejlesztésnél már figyelembe veszik az amerikai piac igényeit is, így igazi globális típusról beszélhetünk, amelyet sokkal nagyobb példányszámban lehet majd eladni, mint jelenleg futó elődjét. Arról egyelőre nincsenek biztos információink, hogy mi lesz az autó neve, de úgy néz ki, az Alfa a számok helyett beszédes nevekkel jelöli újabb modelljeit, így egyesek tudni vélik, hogy a legendás Giulia felirat kerülhet az új modellre a 2010-re várható bemutatón.