Képeken az Opel Insignia kombi

2008.08.14. 16:24

Londonban nemrég bemutatták a Vectra utódjának szedán változatait, az őszi Párizsi Autószalonon pedig már ott lesz a kombi kivitel is.

A Sports Tourer - ahogy a nevéből már sejthető - az aktuális divatnak megfelelően inkább a külsőségekre ad, mint a praktikumra. Hátrafelé szűkülő oldalablakai és lejtős tetővonala révén már-már sportos karakter, bár az az érzésünk, a vaskos D-oszlopok miatt nem lesz igazán jó a kilátás hátrafelé. Mindenképp érdekes megoldás, hogy a csomagtérajtó az autó oldalába is belelóg, így nyilván nem lesz nehéz a ki- és bepakolás. Öröm látni, hogy az Opelnél nincs a lökhárító és a csomagtérajtó találkozásánál arasznyi lépcső, ami az nemrég még szinte szabványos eszköz volt a kombik elcsúfítására.

Az elődmodellnél még meg kellett toldani a tengelytávot, hogy tisztességes méretű kombit készíthessenek az Opel mérnökei, ezúttal azonban nem volt szükség ilyesmire. Az Insignia Sports Tourer így is hatalmas: a hossza 4,91 méter, azaz még a Ford Mondeo kombin is bőven túlnő, amit szintén szükségtelenül hatalmasnak éreztünk. A csomagtér 540 literes űrtartalma is bőven elég kell legyen bárki számára, bár úgy tűnik, a térkihasználás nem volt igazán lényeges szempont. A Vectra kombi puttonya csak 10 literrel volt szűkösebb, az Insignia mégis vagy 7 centivel hosszabb lett.

A kombi műszaki szempontból nagyrészt megegyezik a négy- és ötajtós kivitelekkel, de két motorral is bővítik az Insignia motorválasztékát a bemutatásával párhuzamosan. Az egyik a kisebb Opelek sportos változataiból már ismert 1,6 literes benzines turbómotor áthangolt, 180 lóerős változata, a másik pedig a VM Motori 2,9 literes V6-os dízelmotorja, amellyel eddig csak a Cadillac CTS-ben találkozhattunk, Opel típusokban még nem.

Az Opel persze nem sieti el a Sports Tourer forgalmazását: bár az élő bemutatóra már októberben sor kerül, a kereskedésekbe csak 2009 januárjában érkeznek meg az első példányok.