Befellegzett a nagy Cadillaceknek?

2008.08.22. 12:54

A legfrissebb pletykák szerint ismét - ki tudja, hanyadszor - félretették a V12-es csúcslimó fejlesztésének terveit, sőt a jelenleg gyártott két nagy Cadillac helyét is egyetlen modell veszi át.

Jelenleg két, teljesen eltérő karakterű modell áll a Cadillac kínálat csúcsán. A fronthajtású DTS hatalmas, nyugis cirkáló floridai nyugdíjasok számára, az STS pedig egy sportosabb, hátsókerék-hajtású modell, amely leginkább egy felhizlalt CTS-re emlékeztet. Korábban úgy nézett ki, az előbbi helyére érkezhet az XLS néven emlegetett, V12-es motorral hajtott óriáslimó, amely az S osztályú Mercedes és a 7-es BMW méltó ellenfele lehetett volna, az utóbbi pedig egy alapos felújítást követően maradhatott volna a kínálatban. A legújabb hírek szerint azonban a magas üzemanyagárak és a vásárlási kedv csökkenése miatt alaposan megváltoztatták a menetrendet a GM vezetői.

Állítólag egyetlen típussal, a DT7 kódjelű luxusautóval váltják majd fel az STS-t és a DTS-t 2011 vége felé. Ez a típus várhatóan a Pontiac G8 és a Chevrolet Camaro alapjául szolgáló, hátsókerék-hajtású Zeta platform nyújtott változatára épül majd, és még az is elképzelhető, hogy csak hathengeres motorokkal lesz kapható, bár valószínűbb, hogy a Corvette V8-asának egy változatát azért beszerelik legdrágább kivitelbe.

A V12-es luxuslimó helyett a Cadillac inkább a jelenlegieknél kisebb modellek elkészítésére fordítja fejlesztési költségvetését: a BLS utódja mellett egy AT1 jelzésű kompakt luxusmodellről is hallani, és ezeket az autókat valószínűleg már nem csak Európában, de Észak-Amerikában is forgalmazni szeretnék, ahol a vásárlók a prémium szegmensben is egyre gyakrabban keresnek kisebb méretű és fogyasztású autókat.