Bemutatták a Mazda Kazamai tanulmányt

2008.08.26. 13:20

A világpremierre Moszkvában került sor, ahol persze nemcsak az autót láthatja a közönség teljes életnagyságban, de néhány lényeges adatot is elárultak a japánok.

A Kazamai nagyobb, mint azt a fotók alapján gondolnánk. A terepjáró-kupé keverék 4,52 méter hosszú, 1,93 méter széles, és 1,5 méter magas, azaz méreteiben nagyon közel áll a CX-7 típushoz. Az optikai csalódáshoz nagyban hozzájárulnak a valószínűtlenül hatalmas, 22 hüvelykes kerekek: ezektől látszik úgy a képeken, hogy egy számmal kisebb autóról van szó. Bár a kiállítás kedvéért nem kellett volna, a Mazdánál motort is szereltek az autóba, méghozzá nem is akármilyet. A kétliteres, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérlésű, és a legújabb környezetvédelmi szabványoknak is megfelel, hála az új fejlesztésű katalizátor-rendszernek. A karosszéria kialakításánál sem csak a feltűnő vonalak számítottak: a tervezők szerint a kategóriában szokásosnál mintegy 20%-kal alacsonyabb a tanulmány légellenállása, a karosszéria tömegét pedig sikerült 100 kilóval lejjebb szorítani, elsősorban műanyag elemek felhasználásával.

A Mazda terep-kupéjából valószínűleg ebben a formájában nem lesz sorozatgyártású modell, de sokat segíthet a japánoknak, hogy felmérjék a vásárlók valódi igényeit. Ezért is mutatják be Moszkvában: Oroszország a cég szabadidő-autóinak legdinamikusabban növekvő piaca, a CX-7 16%-os részesedést szerzett magának egyetlen év leforgása alatt. A Mazdánál természetesen az eladások további növekedésére számítanak, és épp ezért egyáltalán nem közömbös a számukra, hogy az oroszok mit gondolnak kidolgozás alatt álló új formavilágukról és egyéb ötleteikről.