Ibiza Ecomotive: spórolós spanyol másodszor

2008.09.01. 12:06

Alig egy éve, hogy bemutatták az Ibiza első, kis fogyasztásra kihegyezett változatát , ám a modellváltás miatt máris itt a második.

Azt mondják, hogy az új, nagyobb méretű karosszéria ellenére sem az autó fogyasztása, sem a károsanyag-kibocsátása nem nőtt az elődmodellhez képest, bár pontos adatokat a spanyol gyártó egyelőre nem közölt. Ami biztos, hogy itt is a bevált 1,4 literes, háromhengeres TDI motort használják, méghozzá nem is a leggyengébb kivitelt, hanem egy 80 lóerős változatot. Az apró trükkök sora itt is a szokásos sémát követi: hosszú váltóáttételezéssel, benövesztett hűtőráccsal, áthangolt motorvezérléssel és kis gördülési ellenállású gumikkal érik el, hogy a szén-dioxid-kibocsátás ne lépje túl a 100 g/km-t.

A Cupra Ecomotive három- és ötajtós karosszériával egyaránt kapható lesz, de ennél többet csak a hivatalos bemutatón, az októberi Párizsi Autószalonon tudhatunk meg róla.