Erősebb lett a kisebbik HEMI V8-as

2008.09.04. 08:45

A Chrysler legendás nyolchengerese felépítését tekintve jó 50 éves sémákat követ, de így is bőven maradtak még tartalékai.

A 2009-es évre alaposan átdolgozták a kisebbik, 5,7 literes változatot, amely így erősebb és alacsonyabb fogyasztású lett. A régimódi V8-as változó időzítésű szelepvezérlést kapott, és mostantól minden példányban az alapfelszerelés része a hengerlekapcsolás, amit a Chryslernél MDS-nek hívnak. Ezeken kívül még számos apró módosítást végeztek a motoron, amelyek egy része annak élettartamát hivatott növelni. Az átalakítások nyomán a kisebbik HEMI motor teljesítménye 345-ről 380 lóerőre nőtt, maximális nyomatéka 547 Nm-re emelkedett, a fogyasztása pedig kb. 4%-kal csökkenhet, attól függően, hogy milyen autóba építik be.

Az új V8-ast elsőként a Dodge Challenger R/T kapja meg, de a jövő év folyamán mindenütt leváltja az előző generációs HEMI motort.