Az olasz dízelmotor-fejlesztő cég részvényeinek 50%-a a GAZ tulajdonába került, míg a tulajdonjog másik fele a General Motorsé maradt.
A VM Motori az 1970-es évek végén kezdett
személyautó-dízelmotorokat gyártani, eredetileg az Alfa Romeo számára,
de az 1980-as években már tucatnyi gyártó használta az általuk gyártott
négyhengereseket: a Chrysler, a Ford, a GM és a Rover is a vásárlóik
közé tartozott. A cég 2000-ben került külföldi kézbe: a felét a
DaimlerChrysler, a felét a Penske csoport vásárolta meg. Az újabb
tulajdonosváltási hullám 2007-ben indult meg: a Penske ekkor vásárolta
meg a DaimlerChrysler részesedését, és adott tovább 50%-ot a General
Motorsnak, amely gyakorlatilag itt fejleszteti korszerű
személyautó-dízelmotorjai egy részét. Egyebek közt a VM Motori
fejlesztése a GM-Daewoonál készülő kétliteres dízelmotor, amelyet
elsősorban a Chevrolet típusokban, illetve az Opel Antara
szabadidő-autóban használnak, de innen származik a Cadillac CTS-ben és
az Opel Insigniában bemutatkozó három literes, 290 lóerős V6-os
dízelmotor is.
A Penske csoport azonban nemigen profitált a VM Motori működéséből, így a cég másik felére is vásárlót keresett. Így került a képbe a GAZ, amely haszonjárműveihez, katonai járműveihez és Chrysler alapú nagykocsijaihoz korszerű, de megfizethető árú dízelmotorokat keresett. Így az olasz cég lényegében amerikai-orosz vegyesvállalattá alakul, bár valószínű, hogy továbbra is szállítanak motorokat külső megrendelőknek - például a Chryslernek, amely buszlimuzinjaiban és a Jeep terepjárókban használja a VM Motori 2,8 literes, négyhengeres dízelmotorját.