EyeSight: gépszempár a Subarukban

2008.09.05. 11:37

Ma már viszonylag elterjedt megoldás, hogy lézeres, vagy radaros távolságmérővel szerelik fel a luxusautókat, amelyek így képesek felmérni az előttük tornyosuló akadályok helyzetét és méretét. A Subaru azonban egy másik elvet felhasználva dolgozta ki saját távolságfigyelő berendezését.

Az EyeSight lényegében ugyanúgy működik, mint az emberi látás: két, egymástól bő fél méter távolságra - jelen esetben a belső visszapillantó két oldalán - elhelyezett kamera képét elemezve állapítja meg az egyes tárgyaknak az autótól mért távolságát. Ez a megoldás komplikáltabbnak, és kevésbé megbízhatónak tűnhet, mint a radar vagy a lézer, viszont a fejlesztői szerint nagy biztonsággal működik, és sokkal több információt szolgáltat, mint a konkurencia távmérői. Nem csak az autó előtti forgalmat figyeli, de a sávelhagyásra is figyelmeztet, hiszen érzékeli az útburkolati jeleket, sőt, a lámpaváltásra is figyelmeztet, ha a sofőr nem reagál elég gyorsan. A rendszer nagy előnye, hogy viszonylag olcsó: eddig a legtöbb gyártó külön kamerákat használt a sávelhagyás-figyelésre, és külön szenzorokat a követési távolság felmérésére, az EyeSight viszont mindezt megoldja két kamerával, és némi elektronikával.

Az új rendszert egyelőre csak a japánban árusított Legacy és Outback modellekhez lehet megrendelni, de csak idő kérdése, hogy elérhetővé váljon a Subaru más fontos piacain, így Európában is.