Golf VI BlueMotion Polo-fogyasztással

2008.09.09. 11:06

A Volkswagen a hatos Golffal együtt annak fogyasztás szempontjából optimalizált változatát is bemutatja, igaz, egyelőre még csak tanulmányautóként.

A tervezők itt is a BlueMotion modellváltozatoknál szokásos trükköket vetették be: igyekeztek csökkenteni a légellenállást, kisebb gördülési ellenállású gumikat szereltek fel, hosszú áttételezésű váltót alkalmaztak, de az igazi újdonság a motorháztető alatt lapul. Nem valamelyik unalomig ismert VW motor került a tanulmányba, hanem egy vadonatúj, 1,6 literes TDI, amely 105 lóerő leadására képes, viszont jóval takarékosabb, mint az eddig használt, azonos teljesítményű 1,9 literes dízel.

Nagyrészt ennek a motornak köszönhető, hogy az új Golfon alapuló tanulmány nagyobb méretei és tömege ellenére ugyanolyan takarékos, mint a Polo BlueMotion : 3,9 liter gázolajjal is megtehet 100 kilométert. Az alacsony étvágy alacsony szén-dioxid-kibocsátással is jár, a gyáriak szerint a tanulmány csupán 99 grammot enged a levegőbe a gázból kilométerenként. Erre - ahogy az autó feliratain is látható - roppant büszkék is a VW-nél, hiszen eddig jellemzően csak kisautókkal sikerült 100 g/km alá menni. A spórolás ellenére a Golf VI BlueMotion dinamikája még bőven megüti az elfogadható szintet: 11,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, a végsebessége pedig 188 km/h.

A BlueMotion modellek évek óta a Volkswagen-kínálat részét képzik, és a most bemutatott Golfban sem találunk falrengető újdonságokat. Valószínű, hogy a gyáriak is csak azért hívják tanulmányautónak, mert még nem áll készen a szériagyártásra, talán épp az új dízelmotor miatt. Ugyanakkor egy pillanatig sem kétséges, hogy egy-két éven belül ebből a változatból is szériagyártmány lesz.