Mini Crossover Concept: pocok a szélben

2008.09.10. 13:37

A BMW kisautómárkája bemutatja negyedik modelljének prototípusát, bár egyelőre csak tanulmányként. A Mini Crossover Concept egy apró szabadidő-autó a korábbi Mini-tanulmányok jellegzetes vonásaival.

Korábban a Mini Clubman bemutatását előkészítő koncepcióautókon láthattunk hasonló orrkialakítást. A hűtőmaszk sokkal szélesebb, mint a széria-Miniken, és a lámpák is felhúzódnak motorház felső peremére. Az összhatás olyan, mint amikor egy rágcsáló szembefordul a hurrikánnal, és hátragyűrődik az arcbőre: nem valami szép, viszont valahogy mégis mókás. Egyelőre bizonytalan, hogy a Mininél megtartják-e ezt a formát, vagy megmaradnak a bevált formáknál. A tanulmány másik érdekessége, hogy három és fél oldalajtaja van: a vezető oldalára egy hosszú, oldalra nyíló, és egy rövid, hátracsúszó nyílászáró jutott, viszont jobboldalt a hátsó utasoknak is teljes értékű ajtó jár. Ezenkívül a megemelt futómű, a zöld, nyitható tető, és a sárvédőíveken, illetve az autó alsó peremén végigfutó sötétszürke, fényezetlen műanyag elemek teszik jellegzetessé a Mini Crossover megjelenését.

A tanulmány az eddigi legnagyobb Mini: hossza valamivel több, mint négy méter, a tengelytávja 2606, a szélessége 1830, a magassága pedig 1598 milliméter, azaz a B szegmens legnagyobb modelljeihez hasonló méretű. Ennek ellenére csupán négyen férnek az autóba, mivel négy különálló ülés került bele. Valószínű azonban, hogy ez is olyan tulajdonság, amely a sorozatgyártásig megváltozik, hisz egy ekkora autónál manapság már az alapvető elvárások közé tartozik, hogy szükség esetén akár öten is utazhassanak benne. A Mini márka retróhangulatának megfelelően a belső tér formái az 1950-es és '60-as évek futurista divatját idézik: a műszerek és kapcsolók mintha egyenesen az Orion űrhajóról érkeztek volna.

A műszaki megoldásokról egyelőre nagyon keveset árultak el. Csak annyi biztos, hogy a BMW tervezői nem csak a látvány szintjén próbálják elhitetni, hogy a Crossover terepen is megállja a helyét: az autó valódi összkerékhajtást kap, így - ha valódi offroadjármű nem is lesz belőle - méltán számíthatunk rá, hogy az épített útról letérve sem akad el azonnal. Ugyanakkor szinte biztos, hogy a Crossover építésénél is a többi Mini alapjául szolgáló platformot és a bevált 1,6 literes motorokat használják majd fel, már csak azért is, mert minden más megoldás túl drága volna a BMW számára.

A sorozatgyártású Mini szabadidő-autó várhatóan 2010-re készül el, de nem a BMW valamelyik saját gyárában szerelik majd össze, hanem bérmunkában az osztrák Magna-Steyrnél.