Ssangyong C200: nem is ronda

2008.09.12. 10:36

A koreai terepjárógyártó a Párizsi Autószalonon új tanulmánnyal jelentkezik.

A C200 jelzésű jármű egyáltalán nem tipikus Ssangyong: viszonylag kis méretű, létraalváz helyett önhordó karosszériája viseli a terhelést, terepjárásra viszont teljesen alkalmatlannak látszik. Ami a leginkább meglepő: az eddig közzétett egyetlen vázlatra jó ránézni. Nem egyszerűen elfogadható külsejű, de kifejezetten formás, kellemes arányú autónak ígérkezik a C200-as, amelyet a kompakt városi szabadidő-autók közé sorolhatunk. A kerekded alapforma nem hat valami izgalmasnak, de néhány apró trükkel mégis sikerült vonzóvá tenni. Az erősen domborított sárvédőívek, az egyetlen egységet alkotó hűtőmaszk-fényszóró együttes, a Citroën Picassót idéző, hátul finoman megtört övvonal, és a hátsó kerekek feletti íves törés épp elég ahhoz, hogy némi egyéniséget kölcsönözzön az autónak.

A lemezek alatt átlagos műszaki megoldásokkal találkozhatunk. Az autó mozgatásához szükséges teljesítményt egy kétliteres, 175 lóerős, Euro5-ös benzinmotor biztosítja. A hajtónyomaték hatfokozatú automata váltón és állandó összkerékhajtást biztosító erőátviteli rendszeren keresztül jut el a kerekekig.

A Ssangyong egyelőre nem erősítette meg, hogy a C200 ebben a formában gyártásba kerülne, de reménykedésre ad okot, hogy a gyáriak a márka jövőbeli modelljeinek előfutáraként beszélnek róla. Ez pedig akár azt is jelentheti, hogy a ronda autókkal szerzett ismertséget a Ssangyong a későbbiekben kellemes vizuális élményt nyújtó típusokkal próbálhatja kiaknázni.