Itt a szép új Honda City

2008.09.12. 14:33

Igényes kivitelű, praktikus, de rém furcsa arányú autónak ismertük eddig a Honda Jazz alapjaira épített kis szedánt, amely Magyarországon még viszonylag új jövevénynek számít. Thaiföldön viszont, ahol a gyártása folyik, és ahol ez az első számú népautó, bemutatták a következő generációt, ami a képeken cseppet sem tűnik aránytalannak.

A Cityvel eddig sem lett volna bajunk, ha nem üvöltött volna róla, hogy egy jóval kisebb autó alapjaira tervezték, utólag. Így viszont feltűnő volt, hogy a hatalmas puttonyt utólag rajzolták hozzá, így mindig olyan érzésünk támadt, ha ránéztünk, mintha azonnal fenékre akarna esni. Ez azonban nemigen zavarta a - főképp távol-keleti - vásárlókat, akik tágas, de olcsó családi autóhoz juthattak általa. 2002 óta bő egymillió pédányt vásároltak belőle, ami arra késztette a Honda tervezőit, hogy komolyabban vegyék a típust. Így a friss generáció, amely a legújabb Jazzen alapul, tisztességes formatervet kapott, jó arányokkal.

A Jazzel fennálló rokonság alig látszik, és a csomagtér úgy olvad össze a karosszéria többi részével, hogy egyáltalán nem zavaró a jelenléte. A csapott orr persze megmaradt, ezért - és a viszonylag hosszú tengelytáv miatt - az új City leginkább egy zsugorított Civic szedánra emlékeztet. A thaiföldi bemutatóról egyelőre viszonylag kevés adat szivárgott át Európába, így csak annyit tudunk biztosan, hogy az autót egy 1,5 literes, 120 lóerős négyhengeres benzinmotor hajtja, és az ára átszámítva 2,6 és 3,4 millió forint között lesz.

Mi egyelőre még a régi Cityt kapjuk a Honda törökországi gyárából, de várható, hogy egy-két éven belül Közép-Európába is eljut az új City, amelyet már nemcsak használni, de nézegetni is kellemes lesz.