Már a Corvette sem kell Amerikának?

2008.09.16. 10:19

Vannak autók, amelyek rendre megússzák a válságos idők hatásait. Ilyennek tűnt a GM sportkocsija, a Corvette is: a brutálisan erős és teljesítményükhez képest kedvező árú kupék és roadsterek korábban töretlen népszerűségnek örvendtek a nehezebb időszakokban is. Észak-Amerikában azonban 15 éve nem volt ilyen alacsony a kereslet az autók iránt, a benzin sem volt soha ilyen drága, és ez már a Corvette eladásain is meglátszik.

A sportkocsiból az év első nyolc hónapjában 8,5%-kal fogyott kevesebb, mint egy évvel korábban, ezért a GM vezetése úgy döntött, egy hétre leállítja a termelést, 18,5-ről 15-re csökkenti a naponta átlagosan előállított autók számát, sőt, el is bocsát néhány dolgozót a Corvette-et összeszerelő üzemből. Hasonló lépésre 30 éve nem került sor, mint ahogy arra sem volt példa, hogy jelentős kedvezményeket adjanak a sportkocsi árából. Most azonban tetemes raktárkészlettől kell megszabadulnia a GM-nek, így dolgozóinak 14%-kal - bő 10 ezer dollárral - olcsóbban kínálja a Corvette-et.

A GM sportkocsija azonban még mindig jól fogy az azonos alapokra épülő, de jóval drágább luxusmodellhez, a Cadillac XLR-hez képest: a Corvette-ből még mindig átlagosan több mint 2300 példányt adnak el havonta, míg XLR-ből augusztusban már csak 118-at értékesítettek. Ráadásul még a 15 ezer dolláros árkedvezmény sem segített a Cadillac kétajtósán, amely így valószínűleg az utolsókat rúgja: úgy néz ki, a General Motors nem készíti el az utódját, ami az eladási számok tükrében érthető is.