S400 BlueHYBRID: Mercedes hibrid hajtással

2008.09.18. 13:02

Galéria - kattintson a képre

Az S-osztály legújabb, környezetbarát tagja okozhat némi csalódást azoknak, akik azt várták, hogy a csillagosok valami hiperfejlett megoldással rukkolnak elő: az S350 279 lóerős, 3,5 literes V6-osa mellé mindössze egy 15 kW-os elektromotort társítottak, amit jóindulatúan is csak közepes fejlettségű megoldásnak tekinthetünk.
Környezetvédelmi hatékonysága azonban vitathatatlan: a modell átlagfogyasztása 7,9 literre csökken, 190 g/km-es CO2-kibocsátása 21%-kal alacsonyabb az alapmodellénél. Nem éri ugyan el a komolyabb hibridek vagy tisztább dízelmotorok szintjét, de figyelembe véve az autó jellegét és méreteit, ez jó eredmény.
A 7G-Tronic váltóval felszerelt modellt 7,2 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/h-ra az elektromotorral kiegészülve négyliteressel egyenértékű hajtás, a végsebességet 250 km/h-nál korlátozza az elektronika.
Az elektromotor teljesítménye önmagában nem tűnik soknak, de ha hozzávesszük, hogy teljes gyorsításnál mintegy 160 Nm-rel növeli meg a nyomatékot, és emellett a fogyasztást is csökkenti, akkor már más szemmel tekinthetünk rá. A fékezések energiája természetesen más gyártók megoldásaihoz hasonlóan itt is visszakerül az autó lítium-ion akkumulátoraiba, a sofőr a műszerfalra helyezett képernyőn figyelheti a hibrid rendszer aktivitását.
Európában jövő júniustól lesz kapható az S400 BlueHYBRID, majd ezt követi augusztusban Kína, ősszel pedig az Atlanti-óceán túlpartján is piacra dobják a hibrid S-osztályt.