Megérkezett a Volkswagen pickup

2008.09.23. 10:52

A Pickup Concept az első kézzelfogható bizonyítéka annak, hogy a Volkswagen is megpróbál betörni az egy tonna teherbírású platós szabadidő-autók piacára.

A Hannoveri Haszonjármű Kiállításon leleplezett autót egyelőre tanulmánynak hívják, de megjelenése alapján sejthető, hogy a karosszéria lemezeit nem valami kis prototípuskészítő műhelyben kenték formába: az acélelemek alighanem a szériagyártásra előkészített présgépekből származnak. A legtöbb pick-up szinte a felismerhetetlenségig sablonos, szögletes jármű, és úgy néz ki, ezzel a sémával a Volkswagen tervezői sem tudtak igazán szakítani. Hátulnézetből gyakorlatilag azonosíthatatlan volna a Pickup Concept, ha nem volna rajta a tenyérnyi jelvény, és oldalról, illetve elölről is csak a szögletes sárvédőívek, illetve a hűtőmaszk kialakítása ad némi karaktert a járműnek.

Egy tanulmánynak persze különböznie kell valahogy a későbbi szériamodelltől, a tervezők keze azonban alaposan meg lehetett kötve, mert a legegyszerűbb trükköt vetették be: tematikusan módosították az autót. Így lett belőle tengerparti kereső-mentő jármű feltűnő LED-es fényhíddal, az 1,55 méteres plató szélén masszív kapaszkodókkal, a fényszórókban kék jelzőfényekkel, és beépített mentőfelszereléssel. A raktérajtóban csapszegvágó, gyalogsági ásó és balta, a platón pedig tűzoltókészülék, oxigénpalackok és Baywatch-bóják számára alakítottak ki fix helyet.

Az egészben az a legszebb, hogy egy-két év múlva talán már élesben is használnak hasonló autókat néhány ország parti életmentői, hiszen a Robust, illetve Taro néven emlegetett modellt 2009 őszén elkezdik gyártani a Volkswagen argentin üzemében. A tervek szerint jövő év végén Dél-Amerikában, Afrikában, Ausztráliában, valamint Európa és Ázsia egyes országaiban is piacra dobják.